Program

FILARY EDUKACYJNE 

Edukacja Montessori

Wychowanie Leśne

Akceptacja siebie i drugiej osoby

PLAN DNIA

7:00 – 8:30 przygotowanie do zajęć (śniadanie)
8:30 – 10:15 praca z materiałem Montessori
10:30 – 12:15 zajęcia leśne w pobliskim Lasku Marcelińskim (codziennie niezależnie od pogody)
12:30 – 13:00 obiad
13:00 – 13:30 odpoczynek
13:30 – 15:00 praca z materiałem Montessori/zajęcia edukacyjne
15:00 – 16:00 spacer/wyjście do ogródka Montessori/zajęcia dodatkowe
16:00 – 17:00 czas swobodnej pracy

* Rozkład godzinowy Planu Dnia może ulegać zmianie w zależności od pogody i zajęć dodatkowych

ZASADY

  • Uczymy się razem i od siebie.
  • Pomagamy sobie wzajemnie.
  • Wszyscy mamy takie same prawa, ale przywileje i obowiązki są uzależnione od wieku i możliwości przedszkolaków.
  • Czujemy się jak w domu.
  • Mamy zawsze możliwość wyboru aktywności, nie musimy robić tego co inni, ale nie wolno innym przeszkadzać.
  • Wszystko, czym się zajmujemy, staramy się wykonywać do końca.
  • Troszczymy się o swoje otoczenie, zawsze sprzątamy po sobie.
  • Mamy tak zagospodarowaną przestrzeń (kąciki tematyczne), aby zaspokoić różnorodność potrzeb rozwojowych i poznawczych przedszkolaków.
  • Tydzień jest organizowany wokół zdarzeń zajęć charakterystycznych dla danego dnia.

PROGRAM EDUKACYJNY

Program edukacyjny i wychowawczy oparty jest na podstawie programowej MEN.
  • Realizujemy program poprzez pracę z montessoriańskim materiałem rozwojowym, w czasie swobodnej pracy dzieci oraz zajęć w kręgu dla całej grupy.
  • Tworzymy przestrzeń do doświadczeń sensorycznych bazując na kontakcie z naturą.
  • Uczymy języka angielskiego przez pracę z native speaker’em.

Dzieci uczą się pracować uważnie w ciszy i koncentrować się na wybranych zadaniach. Używają do tego odpowiednio przygotowanych pomocy i materiałów dydaktycznych Montessori.

Główne działy edukacji Montessori:

  • sensoryka – doskonalenie zmysłów wzroku, dotyku, słuchu, węchu i smaku, przygotowanie do aktywności w dziedzinie matematyki, języka, kultury
  • życie praktyczne – przygotowanie dziecka do życia, praca nad samodzielnością, samoobsługa – jedzenie, ubieranie się, koordynacja i harmonia ruchu, samodzielne korzystanie z toalety itp.
  • edukacja matematyczna – doświadczanie pojęć matematycznych poprzez zabawę konkretnymi materiałami edukacyjnymi, rozwój „matematycznego umysłu”, poznanie prawdziwej natury operacji arytmetycznych
  • edukacja językowa – wzbogacanie słownictwa, przygotowanie do czytania i pisania, sensoryczne i dźwiękowe rozpoznawanie liter, czytanie ze zrozumieniem
  • edukacja kulturowa – geografia fizyczna, botanika, zoologia, historia, astronomia, ekologia, wielokulturowość

Zajęcia dodatkowe zostaną przygotowane zgodnie z preferencjami rodziców z poniższej puli (bądź w przypadku pełnej grupy – konkretne wskazanie): j.angielski, rytmika, judo, zajęcia logopedyczne, plastyczne